mijn tweede verslag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu mijn tweede verslag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

mijn tweede verslag

Blijf op de hoogte en volg larice

11 September 2014 | Ecuador, Quito

Haai,

Ik zal om te beginnen even wat over mijn indrukken van Quito vertellen want dat is er de vorige keer niet helemaal van gekomen. Het verkeer hier is VRESELIJK het is een grote chaos, mensen drukken makkelijk op de toeter en je moet echt heel lang wachtten voor een stoplicht. Je hoeft je gordel alleen om te doen als je voorin zit achterin maakt het niet zoveel uit en je kan niet rustig een zebrapad oversteken want ze stoppen hier niet zomaar uit hun zelf. Dit komt allemaal doordat de politie hier heel makkelijk is in dit soort dingen. Ik woon in een straat met een hek ervoor en zo'n huisje ernaast waar een bewaker de hele dag in staat of zit. Dit zie je hier heel veel straten met een hek ervoor en een bewaker erbij. Bij het stoplicht wachten hoeft niet alijd er te zijn tot nu toe heb ik toen het stoplicht op rood stond een mimespeler enjongleurs gezien, die weten precies wanneer ze moeten stoppenmet hun act en bij de auto's geld moeten ophalen, of ze maken je ramen schoon en dan geef je ze wat geld voor terug. De lessen op school duren 45 minuten, dan heb je 3 minuten om naar je volgende les te aan en je hebt na de eerste 4 lessen een grote pauze en daarna na nog 3 eentje en dan heb je de laatste les zo is het iedere dag. Ik heb 2x per week 45 minuten gym, maar je loopt gewoon de hele dag in je sport outfit. Die bestaat uit een short, een lange broek, een shirt en een vest en dat allemaal met school logo. Ik moet trouwens elke dag een spijkerbroek aan met een schoolpolo en een vest met school logo erop. De afgelopen 2 gymlesse leek het wel of ik op een militaire school zat, we moesten in 3 nette rijen staan en allemaal van die leger dingen doen. Op commando benen wijd armen op de rug, op commando helemaal reccht staan, op commando mars op de pel doen en lopen. Ik moest heel erg mijn best doen om niet in lachen ui te bartsen want het was zo grappig om te zien. Dit moeten we oefenen (de rest had het al wel eerder gedaan) want er is iets officieels waarbij we dit moeten doen. Afgelopen weekend heb ik weer mijn nagels laten doen met Vicky, zij had een feestje omdat ze 20 jaar dokter is bij het ziekenhuis en ik gewoon omdat het leuk is. En zondag zijn we naar een oom van Vicky gegaan die op een militair iets leeft (waar ze mensen opleiden voor militair was het volgens mij). Haar oom schijnt een soort heldhier te zijn want hij heeft gevochten in een oorlog waar hij zijn rechter onderbeen is kwijt geraakt. Hele aardige man met een hele lieve familie (er kwam nog meer familie van vicky) op het militaire terrein hebben ze echt alles dus we hebben paard gereden quad gereden en ik heb zelfs met een echt pistool geschoten, waar ze echt mee leren schieten. Zondag was dus echt een hele leuke dag! De rest van de week was eigenlijk heel normaal, heb zelfs spaans huiswerk gemaakt. Ik snap nog steeds bijna niks van de lessen, maar dat maakt verder niet uit want de leraren zijn niet zo streng voor mij en Megan (het belgische meisje)
Dat was het denk ik wel weer voor deze week..

Dikke kus

  • 11 September 2014 - 08:24

    Nathalie:

    leuk om even weer een berichtje van je te lezen . het is een totaal andere wereld zo te lezen. ook nog schieten met een pistool :-( . Leuk dat er ook een meisje uit belgie is ben je niet de enige die er niks van snapt. groetjes ons allemaal xxx

  • 11 September 2014 - 10:41

    Lienke:

    Erg leuk om weer even wat van je te lezen meid, binnenkort moeten we snel met zn allen skypen!
    Dikke tût xxx

  • 12 September 2014 - 09:09

    Ray:

    Hé Mini,

    Lijkt erop dat je snel weer op het vliegtuig terug komt; je hebt al 1 van de hoofregels geschonden; Don't DRIVE... op een quad nog wel ;)

    Gewoon lekker genieten... maar wel voorzichtig zijn. Als ik het zo lees is het blijkbaar niet zo veilig; bewakers op een compound met hekken er omheen. Gewoon een luxe gevangenis zeg maar :)

    X

  • 12 September 2014 - 19:55

    Catrien:

    Hoi larice lieve groetjes en je reisverslag, klinkt weer goed,,,dike kus,, en tot de volgende week, doei''''

  • 14 September 2014 - 17:04

    Imko&Sien:

    Lieve Larice

    Heel fijn om te horen dat je het zo naar de zin hebt bij het gastgezin

    Geniet nu maar van het gevoel een prinses te zijn,want als je terug komt
    zullen we dat met die militaire middelen wel even snel terug draaien.

    Misschien dat we binnen kort eens kunnen skijpen,zou erg leuk zijn.

    Wat betreft dat beter kunnen biljarten zou ik maar flink oefenen,want dat moet je t.z.t.
    natuurlijk wel waar maken

    Alle goeds ,groeten en kusjes van Oma & Opa

  • 16 September 2014 - 19:23

    Klaas En Wilma:

    Echt een verslag van Larice! Het is alsof we je horen praten! Jammer van al die kleren die je mee hebt haha! Straks ben je zo gewend aan een uniform dat je niets anders meer wilt.

    Liefs uit Roden.
    .

  • 17 September 2014 - 12:53

    Rob, Mirjam, Yorick En Danaé:

    Hoi Larice,

    Wat fijn om te horen dat jij het zo naar je zin hebt. Je bent goed terecht gekomen zo te lezen. Wel vreemd om in een straat te wonen waar een hek voor staat plus nog eens een bewaker. Tenminste voor ons is dit vreemd, daar zal dat inderdaad heel gewoon zijn. Net als bij je op school, allerlei commando's voor de school begint. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je bijna moest lachen. Maar zo te horen wen je er al behoorlijk aan. Goed van je hoor :-)

    Nou wij kijken uit naar het volgende verhaal.
    Een dikke knuf van ons hier en tot horens

    Liefs uit Almelo

  • 21 September 2014 - 11:25

    Lisanne:

    Hoi Larice,

    Leuk om je verhalen te lezen maar ik ben ook wel benieuwd naar de foto's!

    X Lisanne

  • 21 September 2014 - 21:22

    Wimmie:

    He lieverd kijk al weer uiit naar het volgende verslag.
    Greetz vanuit Lipcity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 7013

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: