alweer een maand hier - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu alweer een maand hier - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

alweer een maand hier

Blijf op de hoogte en volg larice

29 September 2014 | Ecuador, Quito

Het is dit keer iets later maar ik ben weer aan het schrijven.
Twee weken geleden hebben we de verjaardag van papihuan gevierd (de vader van vicky) het hele huis was vol met familie, dus ik zat daar heel gezellig tussen zonder ook maar 1 verhaal te volgen. Die avond ben ik door pablo en yadi (de broer van vicky en zijn vrouw) uitgenodigd om de week daarop met hun mee te gaan naar de familie die aan de kust wonen, samen met hun 2 dochtertjes van 4 en 5 (hun zoon moest naar school). Ik de vrijdag mijn koffer ingepakt want ik ging zondag op kamp. Zondag om 6.30 met de bus vertrokken om op kamp te gaan met de helft van alle exchange studenten die in Ecuador zijn (tussen de 60 en 70 waren het) het was teveel om alle studenten in 1x spaanse lessen te geven. Bij kamp denk je natuurlijk aan een grote kamer delen met alle meisjes en de jongens ook 1 met stapelbedden erin simpel ontbijtje en vooral niet te moeilijk. Mijn kamp was net een beetje anders. We gingen naar mompiche wat al inhield dat het lekker weer zou zijn (het was beetje bewolkt maar wel warm), dan komen we daar aan na een 8 uur lange rit in de bus, blijken we in een 5 sterren resort te zitten, ik hoefde mijn kamer alleen met een meisje uit amerika te delen, allebei een 2 persoonsbed mooie badkamer erbij, het was all in zo we hadden heerlijk lopend buffet. We waren daar van zondag tot donderdag. Maanndag begonnen de lessen, je kwam aan de hand van de toets van zondaag in een klas, ik zat gezellig met megan en nog wat andere in het beginners klasje. Op het programma stond dat we om 8 uur beginnen (ja gewoon opijd) en dan tot half 4 maar wel met pauzes ertussen, maar we hebben vaak wel iets eerder gestopt, we heben zelfs een middag op het strand (eilandje) geleerd en michten daarna lekker gaan zwemmen. ' s Avonds was er altijd een show om te kijken, geweldig kamp dus. Kamp was echt heel leuk met alle mensen. Woensdag moesten we weer een toets maken, deze ging al een stuk beter (met wat hulp haha) en donderdag gingen we weer naar huis. Ik hoefde vrijdag niet naar schhol (was de hele week al niet geweest natuurlijk) maar vooral omdat het een lange week was en het donderdag laat was en ik moe was dus mocht ik lekker uitslapen. Zaterdag om 5 uur opgepikt door pablo om weg te gaan met yadi, sophia (5)en mimi (4). Was een heel gezellig weekend. Deze week hebben we een aantal keren het mars gedoe geoefend met de andere examen klas erbij want vrijdag moesten het allemaal helemaal goed zijn, want dan moest het voorhet echt. Het hele ceremonie gedoe was om de vlag van Ecuador te eren. Omdat dit heel serieus wordt genomen kwam elke jonge vrijdag in pak en de meisjes moesten de schoolrok (tot net boven de knie) een dikke blauwe mailot eronder, een witte blouse en zwarte ballarinas eronder. De ceremonie bestond voor een deel uit dat de vlag een kus geven, je stond in 3 rijen en elke eerste drie moesten op 1 knie en de vlag een klus geven, maar omdat ik (en een aantal anderen) niet uit Ecuador kwamen moesten wij een boeket bloemen meenemen maar voordat wij op 1 knie moesten en het boeket wegleggen bij de vlag moesten we zeggen no juro pero si te respeto wat iets betekent als ik zweer niet maar heb respect. Zaterdag heb ik een bruiloft gehad, van het nichtje van alberto. Heb het heel leuk gehad zaterdag! De bruilof was niet heel anders dan in Nederland behalve dat iedereen dan in de kerk trouwt, geen uitzonderingen. Zondag gezellig met mijn lieve familie geskypt, het is wel gebleken dat ik alles mee had moeten nemen want Dana steelt niet alleen mijn kleren maar eigent ook mijn sieraden. En we hebben geluncht bijb crepes en wafles, waar ik een crepe met nerderlandse kaas, tomaat en mexicaans sausje had met als toetje een wafel met nutella (echte aanraders). Dit was het wel weer denk ik, ik zal proberen om gewoon netjes wekelijks te schrijven

Kusjes

  • 30 September 2014 - 11:12

    Nathalie:

    Bedankt voor de leuke snapchats het er nu een verslag bij ☺☺☺☺je verveeld je niet zo lezen dikke kus

  • 30 September 2014 - 13:03

    M:

    He Larice,

    Super om even te lezen wat je allemaal mee maakt. Zo te lezen heb je het best naar je zin. Veel plezier de komende tijd. Was zondag nog even in oosterwolde, op sander zijn verjaardag. Ria en Raymond huilen nog iedere dag. Raymond ziet er slecht uit en ria is denk ik wel 18 kilo kwijt. eline en dana zitten momenteel zwaar aan de prozac, en snder in de verkeerde scene! Verder heel gezellig gehad met de buren, dat dan weer wel. Denk toch dat de verstandigste van het hele stel nu in Ecuador zit !!! Hoop dat je je niet laat beinvloeden door dit bericht. Hoorde namelijk dat oom Maurice morgen afreist naar Oosterwolde, om daar alles in goede banen te gaan leiden. Zo zie je maar weer, eind goed al goed!!!

  • 30 September 2014 - 19:22

    Imko:

    Lieve Larice

    wat gezellig dat we elkaar zondag nog even hebben gezien en gesproken hebben.

    Heel fijn ,ook voor ons ,dat je het zo naar je zin hebt en gelukkig geen last van heimwee.

    Verder veel gelachen en plezier beleeft over de show van jou.

    Veel liefs en kusjes O& O entot horens daaaaaaaaag.

  • 01 Oktober 2014 - 19:40

    Klaas En Wilma:

    Volgens ons kom je als SUPER DIVA terug haha. Veel plezier, het is je gegund!

  • 01 Oktober 2014 - 21:58

    Janny Witpeerd:

    Hoi Larice,

    Met plezier weer je gezellige belevenissen gelezen; , zien je staan "gniffelen "bij je "militaire" oefening en lezen verder dat je het ook niet echt vervelend hebt; kamp in een 5 sterren resort! How does that feel!!
    Heel mooie tijd verder, lieve groetjes van ons!

  • 03 Oktober 2014 - 09:43

    Aad+Coby:

    Lieve Larice,

    Leuk je verslagen te lezen, wat zal je het naar je zin hebben en genieten van alles wat je meemaakt, natuurlijk moet je ook leren maar dat lukt je zeker, vooral, wat je schrijft, met wat hulp.

    Sander zijn verjaardag was weer gezellig en 's avonds was het skypen vast ook heel leuk!!

    Lekker genieten en veel "leer"plezier!!Lieve groetjes van Aad+Coby

  • 06 Oktober 2014 - 14:37

    Jacolien:

    Hoi Larice, leuk om je belevenissen uit het verre Ecuador te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en heb je het erg getroffen met het gastgezin en hun familie. Kun je het Spaans al een beetje begrijpen en spreken? Heel veel plezier en de groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 7007

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: