De tijd vliegt - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg larice

14 Februari 2015 | Ecuador, Quito

Ik begin met te zeggen dat de tijd echt voorbij vliegt. Het is alweer februari. Dat betekent ook dat ik al een hele tijd niks heb geschreven dus hier komt weer een nieuw verslag. Het laatste at ik verteld had was met kerst dus nu zal ik even wat vertellen over oud en nieuw. Oud en nieuw was niet heel bijzonder, ik was nog steeds alleen met mijn vader. Aan het eind van de middag zijn we ergens in Quito heen geweest waar het een soort van feest was, iedereen kon er komen want het was gewoon open op straat. Er waren mensen verkleed waar je mee op de foto kon, en hele grote popen, dus we hebben wat gelopen daar, vuurwerk gezien en genoten van de gezelligheid daar. Daarna zijn we naar Vicky haar broer gegaan en hebben we vuurwerk afgestoken met mijn nichtjes en wat meer familie. Hier is het een traditie om een pop van papier mache te kopen, die je overal op straat kan kopen van bijna elk figuur wat je maar wil, en dan die pop in de brand te steken. Wij hadden een winnie de pooh pop en een smurfin. Ook is het een traditie dat veel jongens\mannen als vrouw verkleed de straat op gaan, ze staan bij het stoplicht of ze zorgen ervoor dat je wel moet stoppen en gaan dansen en dan geef je ze geld. Nadat de poppen op waren gebrand zijn alberto en ik naar zijn ouders gegaan hebben een vis gegeten die je met oud en nieuw eet en hebben om 12 uur daar naar het vuurwerk gekeken en zijn naar huis gegaan. De volgende dag vroeg Maia (meisje uit Amerika) of ik met haar en haar moeder mee wou naar Colombia en dus heb ik mijn spulllen gepakt en zijn we met de auto weg gegaan. Onderweg hebben we met vrienden van Maia haar moeder afgesproken want die gingen ook mee. Colombia was heel leuk we zijn naar een oude kerk geweest, we hebben daar carnaval gevierd, er was een optocht voor de carnaval maardaarheb ik niet veel van gezien want maia en ik hadden allebei een spuitbus met schuim gekregen en de andere ook, wat dus werd maia en ik tegen de rest (4 anderen) wat maia en ik dus verloren en helemaal onder het schuim zaten. Ik ben met mijn vader en broertje naar Teleferico geweest dat is het hoogste punt in Quito en vanaf daar kan je de hele stad zien. Wij gingen alleen nog iets hoger want daar sta je al op een berg maar wij gingen nog verder de bergen op klimmen, heel koud zo hoog maar je krijgt er wel een mooi uitzicht voor terug. We hebben ook een uitj met de klas gehad (de hele school eigenlijk). Ik heb de week voordat ik ging verhuizen een feestje in de disco in mijn huis gegeven, wat heel gezellig was. En vooral niet te vergeten ik woon alweer 2 weken in mijn nieuwe huis! De ouders zijn gescheiden ik woon nu dus met mijn nieuwe moeder en 2 broertjes van 8 en 13. Wat het makkelijker maakte was dat ik de moeder al kende want ze was de moeder van Maia waarmee ik naar Colombia ging. Het is een hele lieve familie en ik voel me ook hier helemaal thuis. Dit was het eerst wel weer!!
Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7010

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: