De Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu De Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

De Galapagos

Blijf op de hoogte en volg larice

06 Mei 2015 | Ecuador, Quito

haai,
Ten eerste ik was echt van plan om sneller over de Galapagos te schrijven maar de dag nadat ik terug kwam werkte het internet thuis niet tot er met donderdag. Maar nu doet het internet het weer dus hier komt mijn verslag over de geweldige Galapagos eilanden.
Ik ben dus voor 5 dagen op de galapagos eilanden geweest, ik dacht dat het gewoon 1 eiland is, maar het bestaat uit verschillende eilanden. Maandag gingen we al om 5 uur in de ochtend naar het vliegveld. Wij gingen met de mensen van Quito(de club waar ik in zit en een andere club die uit 2 personen bestaat) in totaal waren wij met 7 personen en de club uit Quenga (geen idee of ik het goed schrijf) we gingen eerst met het vliegtuig van Quito naar Quayaguil, daar stapten de andere in en vanaf Quiaguil naar de Galapagos. Toen met een bus naar een haven waar met een boot met de koffers op het dak naar het eiland Santa Cruz gingen en toen nog een keer met een bus naar het hotel waar we de week zouden slapen. Nadat we allemaal hadden gegeten want het was alweer laat in de middag en ons om hadden gekleed (ik deelde een kamer met 2 vriendinnen want we niet zelf hadden gekozen dus ik had geluk) want het was veel warmer op de Galapagos dan in Quito. Zijn we met z'n allen naar een heel mooi strand gelopen, om daar alvast een beetje te genieten. Na bijna een uur lopen kwamen we daar en het was het lopen wel waard hoor !! Maar daarna natuurlijk ook weer een uur terug lopen. 's Avonds zijn we het stadje ingegaan om alvast voor souvenirs te kijken, want dat hele eiland leeft bijna van de tourisme natuurlijk. Ik kan jullie wel vertellen dat het met opstaan geen vakantie leek. De tweede dag moesten we om 7 uur klaar staan ontbeten en al. We waren de avond ervoor in kleinere groepen verdeeld met een begeleider. Mijn groep ging naar een eiland waar ik de naam niet meer van weet. Na 2 uur op een hele snelle boot kwamen eindelijk aan op het eiland. Niemand voelde zich nog echt heel goed want door de snelheid en de golven ging de boot de hele tijd op en neer waardoor iedereen misselijk werd. Op het eiland zijn we eerst naar een flamingo reservaat geweest, en daarna naar een Schildpadden reservaat. Hele grote oude schildpadden maar ook hele kleintjes en eigenlijk zijn ze best schattig om te zien. Toen we terug naar het strand gingen lagen er allemaal zeehonden op de banken en het strand zelf, dat was wel echt heel bijzonder om te zien. Natuurlijk heel voorzichtig naast gezeten voor een foto maar niet te dichtbij natuurlijk want het blijven wilde dieren. Het mooie van de Galapagos eilanden is dat het super mooi weer is, het nadeel is wel dat je echt goed moet insmeren want je wil niet verbranden. En voordat we weer met de verschikkelijke boot terug gingen hebben we gesnorkeld. We hebben niet veel gezien met snorkelen maar dat maakte niet uit. De derde dag was absoluut de beste. In plaats van een klein bootje waar je misselijk op word zaten we op een grotere boot waar we voorop konden liggen. We gingen naar het eiland Isabella. En na een plezierige boot reis zijn we midden op het water gestopt om te gaan snorkelen en dit keer was het wel echt heel mooi wat we allemaal zagen. Verder hebben we nog een oude vulkaan opgeklommen, het zwaarste was dat we in de felle zon (niet te vergelijken met de zon in Nederland) heel veel trappen op moesten lopen, maar je krijgt echt een prachtig uitzicht dus daar doe je het dan maar voor. Ook hebben we pinguins en weer zeehonden gezien. Vandaag moesten we nog beter insmeren want op het water op een boor gaat het nog een keer zo snel en heel veel waren ook verbrand vandaag. De vierde dag gingen we naar een ander eiland waar ik de naam niet meer van weet. We moesten weer met de snelle misselijk makende boot, maar Megan en ik hadden pilletjes gekocht om de misselijkheid te voorkomen. Ook deze dag hebben we weer gesnorkeld en dit keer voelde ik het al echt in mijn kuiten na zo vaak snorkelen. We hoopten met het snorkelen om haaien te zien helaas waren hadden we niet dat geluk. Na de lunch en een uurtje op het strand gingen we naar een andere plek om te snorkelen, daar hebben we helaas weer geen haaien gezien maar we zwommen tussen twee rotsen door wat ook wel weer heel bijzonder was. De vijfde en laatste dag mochten we net als alle andere ochtenden er weer vroeg uit om te ontbijten en te vertrekken. Voordat we naar de haven gingen, gingen we eerst langs een plek waar Darwin zijn onderzoeken heeft gedaan. Na een hele lange dag kwam ik rond 6 uur weer thuis. Op maandag kwam ik thuis en toen was ook meteen de verjaardag van mijn broertje die 9 werdt, dus lekker op bed gaan zat er niet in want de familie kwam natuurlijk eerst langs. Maar dat was allemaal geen probleem want de volgende dag hoefde ik van mijn moeder (Shanira) niet naar school. Ik zal stoppen met schrijven want het is alweer een behoorlijk lang verhaal, de foto´s komen een andere keer. De volgende update zal niet lang duren want er zijn hier in Ecuador wat probleempjes met de Rotary, dus daar zal ik snel even wat over schrijven

kusjes

  • 06 Mei 2015 - 18:44

    Ray:

    ..... WAAR ZIJN DE FOTO's?.... Daar zit iedereen natuurlijk op te wachten....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7006

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: