rotary probleempjes - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu rotary probleempjes - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

rotary probleempjes

Blijf op de hoogte en volg larice

14 Mei 2015 | Ecuador, Quito

Goeiemorgen (voor mij dan)
Voordat ik mijn tas ga inpakken want vanmiddag ga ik op de laatste trip metde Rotary. Het is een trip van negen dagen door heel Ecuador, waaronder Quito, Quayaquil, Quenca, Baños en nog veel andere plaatsen, we gaan niet meer naar de kust helaas aangezien we daar al 2x zijn geweest. Het leuke aan deze laatste reis is ook dat we met alle exchange studenten gaan die in EEcuador zijn in plaats van kleine groepjes. Maar zoals ik in mijn laatste blog schreef zijn er wat probleempjes met de Rotary hier in Ecuador. Gelukkig heeft het niks met mijn club te maken of is het nadelig voor mij, het is nadelig voor Ecuador en de gehele Rotary in Ecuador en de volgende exchange studenten die hier willen komen of die weg willen. Wat ik heb begrepen is dat er in Porte Viejo (de kust) een meisje eerder naar huis is gegaan vanwege wat problemen in haar gastfamilie (haar host vader zou haar host zusje zwanger hebben gemaakt maar ik weet niet of dat waar is) ook was er nog wat anders gebeurd en haar Rotary club was er wat slordig mee omgegaan. De moeder van het meisje had besloten dat ze naar huis in Amerika moest komen, maar dit is niet waar het probleem starte. Eerst moeten jullie weten dat na de trip in Mompiche Jorje een man van de Rotaryclub in Ecuador (hij regelde allemaal dingen qua trips en andere dingen) is overleden aan een hartaanval. Wat voor iedereen een grote schok was omdat het heel onverwacht was gekomen. Oke nu weten jullie dag hij na de trip onverwacht is overleden. Het probleem kwam toen het meisje terug in Amerika was en haar moeder ging leugens over de Rotary in Ecuador vertellen. De grootste leugen die ze heeft verteld waardoor de Internationale Rotary zich zorgen ging maken was, dat ze zei dat Jorje in Mompiche is vermoord. De internationale Rotary heeft toen onderzoek laten doen in Mompiche. Met dit en dat het voor de Rotary in Porte Viejo niet de eersge waarschuwing was heeft de Internationale Rotary besloten dat Ecuador eerst alles helemaal goed voor elkaar moet krijgen voordat ze weer met het uitwisselingsprogramma mogen meedoen. Ecuador wordt door de internationale rotary niet meer als veilig beschouwd. Ik zelf vind dit heel jammer want met mijn Rotary club heb ik nog nooit een probleem gehad, en met de Rotarg in Quito verder is ook niks gebeurd zover als ik weet. Dus de rotary in Ecuador wordg gestrafd door de fouten die zijn gemaakt door dd Rotary in Porte Viejo. Voor het aankomende jaar mogen de landen zelf nog beslissen of ze exchange studenten hier heen willen sturen, ik hoorde van mijn hostmoeder Shannyra dat België en Frankrijk hebben besloten om het niet te doen. Sabine een vrouw van de rotary voor heel Nederland heeft contact met mij opgenomen om te vragen wat ik ervan vond en of ik dacht dat het veilig was want er is 1 meisje dat op de planning staat om hierheen te komen, ik heb haar verteld dat ik het hier veilig vind, als je natuurlijk niet in je eentje een taxi in het donker pakt en anddre dingen die natuurlijk voor zichzelf spreken, maar ik heb ook gezegd dat het haar keus is en dat ze moet doen wat voor haar goed voelt want anders regelen ze wat anders voor haar. Ik heb ook gemaild met het meisje zelf en ze heeft besloten om wel naar Ecuador te gaan en ze komt en Quayaqiel, wat een grote stad is. Nu ga ik maar mijn tas inpakken, want vanmiddag ga ik dus op de laatste trip waar ik ongongelooflijk veel zin in heb. Dit laat ook maar weer zien aangezien het de laatste trip is hoe snel de tijd gaat.

Dikke kus

  • 15 Mei 2015 - 07:20

    Raymond:

    Lekker genieten van je laatste trip want het aftellen is begonnen.

  • 15 Mei 2015 - 23:51

    Fam. Ziere:

    Hoi Larice,

    Veel plezier op je laatste reis door Ecuador! Geniet er maar volop van en tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7016

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: