mijn eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu mijn eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg larice

04 September 2014 | Ecuador, Quito

Hee allemaal....

Ik ben nu in Ecuador iets meer dan een weekje, en ik zal jullie vertellen wat er allemaal in deze week is gebeurd (best veel al zeg ik hetzelf). Het begon allemaal toen ik vorige week zaterdag afscheid op schiphol moest nemen van mijn geweldige familie! Toen alle tranen waren gevloeid ging ik toch echt alleen weg, bij de douane moest ik nog even aantonen dat ik wel alleen mocht reizen van mijn mama en gelukkig kon ik dat wel. Na een lange vlucht van 11 uur met een beetje vertraging op schiphol en zonder slaap was ik toch echt in Quito aangekomen same met een groep Duitse exchange students van de Rotary. Ook daar wil door de douane zonder problemen en mijn koffers gepakt en daar stond mijn nieuwe familie met grote glimlachen, ballonnen en een heel mooi bord op mij te wachtten. Twee uurtjes naar mijn nieuwe huis rijden en wat een huis is het hoor. Daar stond de hond Hunter al op ons te wachtten. Daarna een rondleiding door het huis gehad met vicky de tas uitgepakt iedereen getrakteerd op een stroopwafel wat heel erg in de smaak viel en nog even een gezellig potje holland memory gespeeld. Die zondag zijn we in Ecuadoriaanse stijl begonnen met fruit dat ze alleen hier kennen het heeft een harde schil die je moet indrukken en met de lepel het eruit eten, het is glibberig en allemaal zwarte zaadjes die je gewoon moet doorslikken. Om 12 uur naar de kerk gegaan en na zo'n 15 trap treden op was ik bijna buitenadem. Na de kerkdienst naar de ouders van Alberto (de vader) gegaan die op een uurtje afstand wonen ook in een heel mooi huis met veel grond waarop ze hun eigen fruit verbouwen, en de broer van alberto ook meteen ontmoet met zijn vrouw en zoontje. Die middag hebben we een typische ecuadorriaanse maaaltijd gehad namelijk een soort koude soep met garnalen, stukjes tomaat erdoor en zelf kon je er nog popcorn, gedroogde banaan en nootjes doorheen doen. Popcorn (smaakloos) is hier heel normaal bij het eten. Het eten is hier altijd dat je gewoon ontbijt ' s middags eet je laat maar heel uitgebreid waardoor je ' s avonds bijna niks meer eet. Vlak voordat we weggingen heb ik zelfgemaakte oorbellen en een ketting van de oma gekregen. Die avond zijn we uitgenodigd voor de bruiloft van Alberto zijn nichtje die in september is. Devolgende da heb ik Alice ontmoet (de maid) ze kan eigenlijk geen engels maar het is een hele lieve vrouw, door haar ben ik gewend dat de eerste week zei mijn ontbijt maakte (nu ik naar school ga staat het ook klaar maar dan niet door Allice want die begint als ik al op school ben) en dat als ik thuis kom van school zei een lunch voor mij heeft gemaakt. De afgelopen week met Vicky een french manicure gedaan, en de boodschappen. De supermarkt hier is super groot met 21 kleine kassa's en ze brengen je boodschappen in plastic tasjes naar je auto. Vicky denkt ook dat ik na 2 maanden al best goed Spaans kan praten (ik hoop het zelf ook). Wat ik zelf ook echt heel fijn vind is dat de ecuadorianen het niet zo met de tijd hebben, je kan ervan uitgaan daat als ze zeggen dat ze om 1 uur komen dat je ervan uit kan gaan dat het sowieso een half uur later wordt (erger dan mij dus). De afgelopen week in down town Quito geweest waar het echt heel moois allemaal oude gebouwen zoals het eerste ziekenhuis van Quito en een hele mooie kerk. Ik heb ook mijn counselor en zijn vrouw ontmoet. 28 Augustus weer naaar down town Quito geweest en hebben een rondleiding gehad door een hele mooie kerk en daar ook even een kaarsje voor papa aangestoken. Het afgelopen weekend zijn we met z'n vijfen naar het strand gegaan waar vrienden een huisje hebben. Dus allemaal in de auto de hond gezellig mee en op naar het strand (5 uur rijden), onderweg lekkeree pan de yuka gegeten dat is brood met kaas erin maar dan lekkerder. De zondag hebben we gevist op zee alleen helaas niks gevangen, maar wel bijna alleen de vissen zijn echt heel groot. Ik dacht zaterdag even lekker te kunnen zonnen maar dat kon ik wel vergeten want ik moest me insmeren met een factor 110 en dan nog was het niet goed om in de zon te liggen helaas. Maandag mijn eerste schooldag gehad, er zit een Belgische excange student in mijn klas (ze spreekt frans) het is een hele kleine school en hele kleine lokalen ik heb met elke les dezelfde klas dus dat is wel makkelijk. Iedereen in mijn klas spreekt gelukkig engels maar de lessen zijn gewoon in het spaans waardoor ik er dus niks van snap, dus ik doe nog heel weinig in de les. Dinsdag ochtend moest de hele school naar het basketbalveld voor een officieel iets waarbij de vlag werd gehezen en het volkslied word gezongen. School begint om tien voor 8en als ik met de schoolbus heen moet word ik al om 5 over 7 opgehaald en als de opa mij en Jacobo (het jongste broertje, we zitten op dezelfde school)brengt dan is het rond half 8 weg meestal iets eerder waardoor ik mijn schoenen en mijn sieraden aan en om moet doen in de auto, de school is altijd om kwart over 2 afgelopen en dan met de schoolbus weer naar huis waar een lekker bordje eten op mij staat te wachtten. Waar ik wel aan moest wennen was dat je iedereen een kus op de wang geeft als je komt en weggat ook als je ze niet kent. Even in het kort; ik heb een super lieve familie school is ook leuk ondanks dat ik niks van de lessen snap. Dit was het maar voor mijn eerste verhaal en ik zal proberen elke week wat te schrijven.

Dikke kus

  • 04 September 2014 - 07:39

    Maxim:

    Lieve Larice,

    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ben blij om te horen dat alles goed bevalt en ben erg benieuwd naar de reisverslagen die nog gaan komen! Het zal vast een belevenis zijn allemaal dit, ik vind dat je het heel goed doet lieverd.
    Geniet er van en hoop dat we snel weer wat van je kunnen lezen!

    Dikke tût

  • 04 September 2014 - 08:52

    Onno:

    Hoi Larice,

    Wij lezen jouw verslag in de zon op Rhodos 30gr.
    Mooi om te horen dat je een warm welkom hebt gehad en volgens ons heb je het nu al naar je zin......een maid, alles wordt voor je gedaan, iedereen komt (te) laat, dus valt het bij jou niet op........kortom "THE richt girl in THE richt place"
    Super om alles te lezen en ik hoop dat je dit wekelijks doet, want dan blijven we bij en kunnen een beetje mee genieten. En als het dan toch zo intiem is....geef ze allemaal maar een tuut van Onno en Gieneke. Voor jou natuurlijk een lekkere dikke kus en een knuffel. liefs O&G

  • 04 September 2014 - 09:20

    Raymond:

    Oh de school begint wel op tijd en ook de schoolbus komt wel op tijd.... Wat een pech voor jou ;) X

  • 04 September 2014 - 10:01

    Nathalie :

    Best al veel gedaan zeg. Klinkt allemaal goed. Kijk uit naar volgende verslag. Ook kusje van lynn en jill xxx

  • 04 September 2014 - 11:32

    Karin:

    Wat een indrukken allemaal. Fijn dat je weer in een warm gezin terecht bent gekomen! Veel plezier en bedankt dat ik dit verslag mocht lezen.
    Met de spaanse taal gaat het zeker lukken. X Karin

  • 04 September 2014 - 18:04

    Cb Anbergen:

    Lieve meid, wat leuk dat ik je zo kan volgen.. Het voelt nu zo dichtbij ..fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat ze allemaal zo aardig zijn.. Viel de reis een beetje mee? Je hebt er wel een mooi lang verslag van gemaakt. Hier is alles. O k. En bij jou gaat het ook zeker lukken. Hele dikke kus lievs oma c

  • 04 September 2014 - 21:19

    Klaas En Wilma:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Gelukkig voor jou dat alles "slow" gaat. Kun je gewoon jezelf zijn! :)
    Kus van ons allen.

  • 05 September 2014 - 14:38

    Renata En Roy:

    Lieve Larice,
    Volgens mij heb je wel het juiste land uitgekozen....wat betreft de tijden enzo..;-) We hebben al genoten van jouw verslag ! Ook heel herkenbaar dat je buitenadem was.. Zo zie je dat jouw lichaam ook nog moet wennen aan het hoogteverschil. Leuk ook om zo alle lokale gerechten te leren eten.. Als je na een jaar de lekkerste opschrijft kunnen we ze eens samen uitproberen ! Dat lijkt ons super leuk ;-)) De gegrilde Cavia slaan we dan wel over ;-))
    Geniet maar lekker daar,
    Dikke kus Roy, Renata, Lotte & Bo XXxx

  • 05 September 2014 - 21:45

    Wimmie:

    He lieverd top om te lezen dat je het fijn hebt. En zoals Loesje zegt geniet nooit met mate.
    Dikke tut fan us twakes xxx

  • 05 September 2014 - 22:50

    Jan En Janny:

    Hoi Larice,
    Heel leuk om je eerste reisverslag te lezen! Goed dat alles zo positief lijkt en dat wij nu ook een beetje mee kunnen lezen hoe je familie " in elkaar" zit. We zijn benieuwd naar je volgende enthousiaste belevenissen want dit was nog maar het beginnetje...Lieve Larice, geniet van alles! Liefs, Jan en Janny

  • 08 September 2014 - 19:39

    Imko:

    GEWELDIG LIEVE,LIEVE lARICE ,WAT EEN OPLUCHTING VOOR ONS DAT JE ZO GOED TERECHT BENT GEKOMEN EN WEER EEN KNUFFEL FAMILIE OM JE HEEN HEBT.

    WAT EEN POSITIEF VERSLAG ZEG,HIERUIT BLIJKT WEL DAT JE HET HEEL GOED HEBT GETROFFEN.

    WIJ ZIJN EEN DAG OF TIEN NAAR AMELAND GEWEEST VANDAAR EEN WAT LATE REACTIE'.

    DE HARTELIJKE GROETEN AAN EEN IEDER DAAR,VEEL KNUFFELS EN KUSJES VAN JE LIEFHEBBENDE

    OMA EN OPA DAAAAAAAAAAAAG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 7041

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: