weer een nieuw verslag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu weer een nieuw verslag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van larice brik - WaarBenJij.nu

weer een nieuw verslag

Blijf op de hoogte en volg larice

29 December 2014 | Ecuador, Quito

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets heb geschreven dus hier komt weer een nieuw verslag.
Ik zal beginnen met te zeggen dat het heel goed met mij gaat! Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin, en eigenlijk wil ik nog lang niet naar huis. School moet ik wel steeds meer doen maar dat hoort er nu ook bij, ondanks dat ik meer moet doen is het nog steeds heel leuk op school.
Ik zal gaan vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Om te beginnen was er een tijdje geleden fiesta de Quito, dat hield in dat er de hele week het bestaan van Quito werd gevierd, 's avonds waren er concerten en verder was het niet heel bijzonder. Wat wel weer leuk was, was dat we vrijdags in onze eigen kleren naar school mochtten en alleen de eerste twee uur had je les de rest van de dag tot 11 waren er dingen geregeld in verband met fiesta de Quito. In de avond ben ik met twee vriendinnen naar een feestje geweest en heb ik het weekend met Anni bij Mica geslapen. Zaterdags lekker bij het zwembad en de rest van de dag een filmavondje, prima weekend dus. Die zondag heb ik mijn spullen gepakt want ik ging van maandag tot donderdag naar de Amazone. Als je ooit de kans krijgt om naar de Amazone te gaan moet je het meteen doen. Wat heb ik geweldige dagen daar gehad, het is zo ongelooflijk bijzonder. We waren niet met de hele rotary groep die in Ecuador is want dat was veel te groot, maar we gingen allemaal in kleinere groepen. Ik zat gelukkig in een hele leuke groep wat de trip natuurlijk ook weer heel leuk maakte. We vlogen van Quito naar Coca (kortste vliegreis ooit) halfuurtje was het vliegen, daarna 2 uur met een motorbood gevaren, een uurtje door de jungle gelopen en dan nog tien minuutjes met een kano en dan kwamen we aan bij de huisjes. We waren ingedeeld in de huisjes en ik zat met drie andere meisjes in een huisje, hele mooie huisjes, luxe badkamer alle 4 een twee-persoonsbed. 's Avonds moesten we een groepje van 7 maken zodat ieder groepje een eogen begeleider had, want 1 begeleider voor de hele groep was de groep dan ook weer te groot voor. Ik zat in een groepje met alleen maar meisjes en je kan onze begeleider al zien kijken (het was een man), hij keek niet heel blij. Uiteindelijk heeft hij het wel naar zijn zin gehad met ons. Ik zal niet elke dag precies gaan vertellen wat we hebben gedaan want dan wordt het een heel lang verslag, ik zal in het kort vertellen en even foto's erbij doen. Waar het op neer komt wat we hebben gedaan is, een heleboel door de jungle gelopen, we zijn naar een dorpje geweest, vis met onze handen uit een blad gegeten, torens beklommen, zelf ook nog even gekanood en nog natuurlijk ook even in de Amazone gezwommen. Ik heb echt een geweldige tijd daar gehad. Een week later gingen we tijdens wiskunde picknicken en het laatste uur met biologie pizza eten en dat allemaal omdat het bijna kerst was en dus bijna vakantie voor ons. Afgelopen maandag was onze laatste lesdag en hebben we met Engels lekkere broodjes gegeten. Dinsdags wass er een speciaal programma. Wat inhield dat na de eerste twee uur er een klein optreden was van de jongeren klassen, daarna ging de directrice wat zeggen en daarna was het de tijd voor de papa en mama noël van elke klas. Wat inhield dat elke klas een kerstman en een vrouw hadden gekozen en die moesten dan naar voren komen. Voor mijn klas was dat Carlos als de kerstman en ik als zijn kerstvrouw, de reden waarom ik als kerstvrouw moest was omdat (voor hier) ik heel blond ben, niet dat ik het erg vond want dat betekende dat ik een heel leuk kerstjurkje aan mocht en alles erop en eraan. Na ons mochtten voor elke klas een jonge verkleed als meisje komen, wat echt heel grappig was want ze haalden alles uit de kast. Nadat alles op school voorbij was en we officieel vakantie hadden, ben ik met Mica, Tafur, Juan en Guillermo naar Mica haar huis gegaan om daarna daar lekker aan het zwembad te liggen, een heerlijk begin van de kerstvakantie. Kerst zelf heb ik met de familie doorgebracht. Op kerstavond zijn we naar Alberto's ouders gegaan waar ook zijn broer en zus kwamen met man/vrouw plus kinderen en hebben we heel traditionaal kalkoen gegeten (ik at garnalen) en daarna de cadootjes rondom de kerstboom uitgepakt. Mijn kerst was heel gezellig en ik hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad, alvast een gelukkig nieuwjaar en een hele dikke kus van mij

  • 30 December 2014 - 08:03

    Harry Huiting :

    Leuk verslag Larice, en leuke foto's. Je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat je het enorm naar je zin hebt. Wel vreemd om zwemkleding te zien en een verhaal over Kerst te lezen.

  • 30 December 2014 - 19:33

    Opa Jansen:

    Wat een avontuur ! Het moet niet te mooi worden anders kom je nooit weer terug en wil iedereen hier daar naar school. Maar fijn dat je het daar zo leuk hebt, Gelukkig nieuw jaar.
    Gr. opa jansen

  • 31 December 2014 - 19:03

    Klaas En Wilma:

    Lieve Larice,

    Wat fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt! En wat een bijzondere dingen beleef je daar!
    Een goed uiteinde en een heel gelukkig nieuwjaar (gaat vast lukken)!
    Liefs uit Roden.

  • 01 Januari 2015 - 17:36

    Truus En Cor Steur:

    Hoi Eva wat weer 'n geweldig verhaal, wij merken wel dat je het heel leuk hebt.
    Hier gaat alles ook goed je Vader en Moeder zijn net weg.
    Zij waren even om de koffie ook Marcel en Carolien waren er.
    Heel gezellig ook met Kerstmis waren ze er allemaal.
    Behalve jij Kees Tjerk en Mandy de laatste twee moesten werken.
    Het is allemaal gezellig verlopen,ga jij maar lekker door met daar te genieten.
    Het is je van harte gegund,nog heel veel plezier.

    Hartelijke Groeten, Oma en Opa Steur.

  • 01 Januari 2015 - 22:53

    Jan En Janny :

    Hoi Larice,
    Leuke foto's! We zien je met volle teugen genieten! Ga er lekker mee door, we wensen je een bijzonder mooi en gelukkig 2015! en geniet nog van een warme nieuwjaarsduik dit jaar...

  • 02 Januari 2015 - 15:21

    Johan:

    Hoi Larice,
    Geweldig wat je allemaal beleeft aan de andere kant van de wereld maar door je verhalen en foto's komt komt het toch allemaal een beetje dichterbij.
    Ook wij hebben de kerst inmiddels al weer achter de rug maar hebben je wel gemist tijdens de traditionele kegel en steengrill party bij de Koestsier. Het nieuwe jaar is hier ook al begonnen en wij wensen jou allen vanuit Leek een heel gelukkig 2015 toe in Ecuador. Feliz año!!!
    Heel veel plezier verder en een fijne "kerstvakantie"..
    Groetjes van Johan Herma Francien en Jan

  • 02 Januari 2015 - 20:49

    Jacolien Ziere:

    Hoi Larice,

    Een heel Gelukkig Nieuwjaar!
    Jouw 2015 begint in ieder geval geweldig in Ecuador.
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    Leuk dat er foto's bij je verhaal zitten.
    Veel plezier en groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

larice

Op deze site hou ik al mijn gebeurtenissen bij van wat ik meemaak in Ecuador. Zodat iedereen er toch een beetje bij is!

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 7033

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 30 November -0001

rotary youth exchange 2014/2015 Ecuador

Landen bezocht: